تست کیفیت مودل ۳٫۷

اردیبهشت ماه اصولا برای من ماهی پر از انرژی است. به خصوص در ایران که طبیعت توی اردیبهشت پر از گل است و سرسبزی درخت‌ها حس خوبی به آدم می‌دهد. به نظرم در اردیبهشت شکوفه‌هایی که طی فروردین ماه توانایی باقی ماندن داشتند، حالا تبدیل به گل‌های زیبای می‌شوند تا برای تبدیل شدن به میوه در فصل تابستان، مسیر خودشان را دنبال کنند.

امسال هم این ماه همراه شد با فرصت مشارکتم در تست کیفی مودل ۳٫۷ (Quality Assurance (QA) testing) به مدیریت هلن فاستر. فرصتی ارزشمند برای تست قابلیت‌هایی که تیم توسعه مودل روی آن کار کرده بود و حالا قرار است در دسترس جهان قرار گیرد.

چند هفتهٔ گذشته بعد از پیاده‌شدن هر آنچه که قرار بود در مودل ۳٫۷ به توانایی آموزش مجازی، برای میلیون‌ها کاربر مودل، قدرت بدهد، نزدیک به ۶۰۰ تست کیفی مختلف،‌ در یک دوره چهار هفته‌ای توسط تیم تست کیفیت مودل ۳٫۷ انجام شد و با ۱۰۰٪ اطمینان به‌پایان رسید.

سرعت عمل، انرژی مثبت و فضای شاد و خلاق و با نظمی خوب در تیم اجرای تست کیفیت مودل، همراه با تعامل سریع، طبق قواعد و شرح مشخص و واضح و دقیق و ازپیش‌تعیین‌شده برای تک‌تک تست‌ها، باعث شد که ۱۰۰ درصد تیکت‌ها مرحله pass را به‌خوبی پشت سر بگذارند. هر جا که مشکلی بود و تیکتی با برچسب fail اعلام می‌شد، تیم توسعه، اصلاحات را به‌سرعت دنبال می‌کردند و سایت تست به‌موقع به‌روزرسانی می‌شد تا دوباره تست‌های پاس‌نشده،‌ اجرا شوند و بعد از تایید بتوانند در هستهٔ مودل به‌طور کامل و بی‌نقص قرار گیرند. نمودار تکمیل تست‌ها در این چهار هفته، خودش به انرژی کار می‌افزود. و حس اینکه تست‌ها کامل و دقیق انجام بشوند و به‌قول معروف تستی روی زمین نماند، بر این انرژی می‌افزود.

جالب اینجاست که تست کیفیت در مودل به‌گونه‌ای است که شرح تست‌ها هم، عملا در یک چرخه کیفی قرار دارند و متن‌ها مرتب بازبینی و ارتقا داده می‌شوند. در نهایت خیلی خوشحالم که بگم: تست کیفی مودل ۳٫۷ حالا ۱۰۰٪ تمام و pass شد.

خُب… خبر انتشار نسخهٔ جدید مودل را هم همین امروز و فردا می‌بینید.