چه‌جور آزمونی دوست دارید؟

توی اتوبوس نشستم و دارم از یک جلسه آموزشی برمی‌گردم. گفتم اینو باید حتما گفت: خدایی دم ماژول آزمون مودل گرم😁.

هر چی که فکر کنی داره یا حداقل باید گفت تا حالا تمام چیزهایی که در بحث آزمون بشه تعریف کرد و من شنیدم و دیدم و بخواهی پیاده کنی رو داره، اونم به خاطر اینکه واقعا تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیا در موردش نظر دادن، فکر کردن و روش کار کردن…. اینقدر که گاهی از دست آدم در می‌ره امکاناتش… می‌شه گفت تقریباً توی هر ورژن یک آپگرید یا اصلاحی روی ماژول Quiz داشتیم و مرتب براش انواع سؤال هم نوشته می‌شه.

همین الان شما با شنیدن کلمهٔ آزمون یا کوییز چه تصویری براتون رقم می‌خوره؟

شاید عادت ما برای یک تست و آزمون، فقط محدود باشه به ایدهٔ سؤالات چهارگزینه‌ای و تشریحی و فوقش جور کردنی و‌ اونم برای میان‌ترم یا پایان یک دوره، یا فوقش ایدهٔ یک پیش‌آزمون در ابتدای یک دوره. شایدم نه!

هیچ‌وقت فکر کردین با قابلیت‌هایی که این ماژول داره چه خلاقیت‌های آموزشی و پشتک‌واروهایی در بحث ارزیابی و سنجش می‌شه زد؟

راستش من خودم از نمونه سؤالات drag & drop تصویری یا نوشتاری‌اش خیلی خوشم میاد. کار بسیاری رو راه انداخته! اصلا آزمون‌های اینجوری آدم بهش جذب میشه، و حتی مثل بازی و پازل می‌شه ازش استفاده کرد.
این نوع سؤالات، این امکان رو می‌ده که آزمون‌هایی حرفه‌ای برای مراکز فنی و صنعتی، آموزش‌های پزشکی-دارویی، موسیقی و زبان‌آموزی و حتی آزمون‌هایی مناسب گروه سنی دبستان تولید کنیم.
نمی‌دونم می‌دونستید یا نه، برای مودل علاوه بر ۱۷ نوع سوال، تا حالا ۵۰ نوع دیگر انواع سؤال (questions type) در قالب 3rd party طراحی شده است.

راستی اینم بگم چی شد تو اتوبوس این‌ چیزا برام مرور شد، همه‌اش از اینجا شروع شد که امروز توی آموزشی که برای یک شرکت داشتم، توجه‌ام به امکان ضمیمه کردن فایل در سؤال تشریحی آزمون، جلب شد.

و اما اینم آخرش بگم…. هر جا سخن از حل مشکل و سؤال و‌ رفع گیر در مورد آزمون است، این نام آقای Tim Hunt است که می‌درخشد✨. یکی از کار بلدها و‌حرفه‌‌ای‌های مودل.

اما اگه گفتید مسئول تصمیم‌گیری در مورد ماژول آزمون و تعیین سمت‌وسوی اون و اینکه چه امکاناتی به آزمون اضافه بشه و نشه کی هست؟ اگه نمی‌دونید به این صفحه برید و آخر صفحه رو ببینید. بله… ما همچین آدمایی هستیم 😎

بازنشر تمام یا بخشی از مطلب با ذکر منبع و لینک بلامانع است.