چه خبر از مودل ۳٫۷

به انتشار مودل ۳٫۷ چند روزی بیشتر نمونده. آخرین نسخه و در نتیجه بهترین مودلی که تا به امروز منتشر شده 🙂

در این نسخه بهبودهای زیادی صورت گرفته. بعضی‌هاشون را براتون لیست می‌کنم تا بتونید قبل از منتشر شدن، یواشکی نگاهی به امکانات این نسخه بندازید.

  1. ماژول تالار گفتگو در این نسخه کلا متحول شده. کد back-end این ماژول کاملا refactor شده. همچنین قابلیت‌های جدیدی هم به این ماژول اضافه شده. از جمله اینکه می‌شه پست‌ها رو ستاره‌دار کرد، بدون خارج شدن از صفحهٔ تالار به مطالب جواب داد، پست‌ها رو به‌صورت خصوصی تعریف کرد، مباحثه‌های تالار رو به‌صورت دستی قفل کرد و ترتیب اونها رو جابه‌جا کرد.
  2. پوستهٔ bootstrapbase و در نتیجه پوسته‌های more (بیش) و clean (تمیز) در این نسخه منسوخ شده‌اند. در عوض یک پوستهٔ جدید به اسم کلاسیک اضافه شده که از لحاظ ظاهری مشابه با clean هست.
  3. مودل ۳٫۷ قراره که از LTI 1.3 پشتیبانی کنه. همچنین پشتیبانی از نسخهٔ ۲ Open Badges هم کامل‌تر شده.
  4. اگه نسخهٔ مودل شما جدید هست، احتمالا متوجه قابلیت پیغام‌دهی گروهی شدید. در نسخهٔ ۳٫۷ این قابلیت باز هم بهبود داده شده و همچنین روی performance این قسمت خیلی کار شده.
  5. اگه برنامه‌نویس هستید، عاشق این نسخه می شید. از نسخهٔ ۳٫۷ یک API جدید به مودل اضافه شده تا پلاگین‌ها بتونن فیلدهای سفارشی خودشون رو به قسمت‌های مختلف مودل اضافه کنن.

البته اینها فقط یک قسمت کوچیک از تغییراتی هست که در مودل ۳٫۷ خواهید دید. برای دیدن لیست کامل، منتظر منتشر شدن مودل ۳٫۷ باشید 🙂